Uppdatering...

Ja nu var det ett tag sedan jag skrev och det har hänt MCKET MASSA MYCKET kan ajg väl säga..
I lördags när betina var här så kom det ännu en gång blod i slangen.. så de var bara att ta upp hennes alex från sängen och bege sig ner till lund till barnakuten..
där vi fick koma in sanbbt efter som det kom blod i påsen om var mörkare än sist.. pigge blev fastande eftersom vi inte visste om kir ville op eller inte..
Men på natten blev det ingen op iaf men vi blev inlagda.. så jag och betina och pigge fick ett rum där vi lade oss o somnade ganska så snabbt ågra få timmar seanre kommer det in något blond fanskap som skulle få för asig att byta blöja på pigge.. DE GÖR JA ALDRIG MITT I NATTEN!!!!!!!!!!!! och abslout INTE om inte vaknar och har bajsat eller något!!!!!!!!!!!!!
Blev mindre glad kan jag säga.och jag INTE trevlig mot henne! och betina märkte att hade hon stannat kvar lite till så hade hon fått höra! men som tur var så gick hon!

Söndag morron kommer dr och pratar väntar på lite mera svar i från ul som gjordes på natten.
Betina kör hem sen sitter vi liksom fast i lund på BUS! Men vad gjorde det man gör väl allt som står i en makt för sitt barn sen var det helt underbara föräldrar som också låg inne med sina uber söta barn så man hade fullt upp med att byta historer med varann.

När vi fick veta svaren så fick vi besked på att pigge skulle bli op på måndagen så vi fick åka hem på permis.. och lovade vara där klockan 8 på morron och pigge skulle då vara fastande från 4 på morronen..men at väcka sin tröta bebis så tidigt för att det skulle få mat...väckte henne men inte faen ville hon ha mat men lite fick jag i henne eller ja hon drack lite medans hon sov..

Svärmor kom hit vid halv sju och vi körde ganska så omgående.. väl nere i lund fick vi ingen direkt info om vad som skulle hända eller när.. och ju mer klockan blev desto hungrigre blev pigge så när klockan var halv 11 var jag ganska så trött i rygg och armar efter att gått med henne fram och tillbaka på avd o i vagnen skulle hon då inte ligga utan gå om kring med henne hela tiden var det enda osm funkade.
Sa till att får vi inte veta något snart så ger jag henne mat för jag står inte ut att hon skriker konstat av hunger! mem fick först inte sen fick jag sen fick jag inte men sen så ÄNTLIGEN fick jag ge henne lite mat snabbaste  var att ge henne en flaska välling och den slök hon som bara den e ett nafs...(hon fick ju passa på innan dom ångrade sig igen..)
efter det blev det en dtma röngten tror jag den hette och eller aj först fick hon kontrast sen skulle vi vänta i 3 timmar och under den tiden så sov pigge och detvar skönt att kunna vila själv lite osså.. sen gjordes röntgen tog ungefär 12 min sen var den klar och det gick jätte bra förutom att det var ju sååå trkigt att ligga stilla i denna pärlmdrass som dom sög ut luften på men med massa leksaker och underhållning så gick det väldans bra..
efter röngen så fick vi upp på avd igen.
Klockan halv 7 körde vi därifrån med beskedet att pigge skulle bli op på onsdagen oc då få komma upp först på op..
att få komma hem där på kvällen var sjukt skönt och att få vara hemma hela tisdagen var osså skönt och pigge sov bannemig hela dgen hon var lite förkyld och mådde inte redigt som hon skulle så det var nog bara skönt för henne att få sova sen hade hon ju inte fått så mycket sömn på bus heller.

Tisdagskvällen var inte så skoj kan jag säga städa och tvätta vek tvätt och hade mig just bara för att skingra tankarna lite hjälpte en del men inte mycket..
Pigge skulle ju ha mat klockan 02.00 senast men att väcka henne då för att mata henne hade inte gått då hade hon variit vaken hela natten och sen hade jag fått ett helvete på morronen så jag väckte inte henne, försen vid lite innan 5 på morronen så ajg skulle hinna tvättta av henne med blåasvampen sen skulle hon ju få sin medicin och lite jouce och det gick bra klädde på henne och fixade och donade.
SEN kom  svär mor vid 6 tiden coh vi körde strax efter där och var på BUS 7.00 och där hann vi dricka lite kkaffe och snacka lite.. och pigge var hur glad som helst inte minsta hungrig eller så bara så himla glad precis som alltid..

Sen kom dom och kollade nålen osvosv.. 8 kom ssk tobias och föjlde oss upp på barn op.
där fick jag ta på mig en mössa sko skydd och en gul rock sen fick jag följa med in och hälsa på dom inne på op salen.. 10 min senare så sov pigge så då fick jag lämna rummet..
Känslan jag hade sist var inget  jämnfört med denna gången första gången var hemsk fy faen säger jag vad hemt den var..
men denna gången var jag så tom så tom så jag kunde inte gråta det gick bara inte hur mycket ajg än kände att tårarna brände bakom ögonlocken..jag fick inte fram det...
Jag frågade hur lång tid op skulle ta allt från 45 min och uppåt.... ja jisses.... tänklte jag..
men den tog inte så lång tid vid 8.50 hade dom börjat har ajg för mig sen var det klar 40 min senare..
HAde precis varit nere på entre plan och pratat med twin så när jag precis kommer in på avd träffar ajg på linnea och hennes mamma och hinner knappt prata försen dom kommer och säger att pigge vaken snacka om att jga blev förvånad.. så snabbt det gick..
fick inte rummet och hämta farmor så vi gick tillsammans upp till  uppvaket dör vi satt i en två timmar något sen vaknade hon efter 2 tjuvkikande...och vikkett smile hon hade när hon vaknade.. så glad hon var..
sen åkte vi ner till avd igen där hon fick mat och dricka och annat gott..


Fick träffa dr som op pigge Hon förklarade lite över hur det såg ut inuti piigge..
hon hade ju gått upp genom urinröret upp i blåsan med en kamera för att försöka se hur det verkligen ser ut inuti henne och det var positiva besked hon gav oss. den sidan (vänster) som hon hade nefrostomin på har ju då ett övre system som dom skall op bort inom en månad och på den andra sidan (höger) där dom trott att denna var en njure som hade cystor.. vikket inte alls e så utan den hade osså ett dubbel system och det övre systemt där skall dom osså ta bort en månad efter den andra op e gjord.
att ta båda två var ett för stort ingrepp efter som pigge inte e så gammal inu så tar dom och gör det två gånger istället för att riskera något.

och sen efter det så skulle pigge bli helt frisk sa hon och det finns inte ord för hur skönt det kändes att få höra det. HELT FRISK!!!!!!!!!!
HELT FRISK!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dom orden har inte funnits för mig innan...
<men sen å andra sidan har ajg INTE sett pigge som sjuk utan hon har fått vara min friska lilla pigge.

Dr ville vi skulle stanna över natten men det ville inte jag jag ville hem hem HEM!!
mysa med min pigge på redigt vis utan att behöva hålla koll på slangen och påsen hela tiden kunna busa vilt med henne som vi en gång kunnat göra. Och det kan ajg säga vi gjorde på kvällen osså sen somnade hon hos mig i min säng.. sen när akjg vaknade i morse låg hon vaken med benen rakt upp i vädret och smilade och hade sig och när hon såg att jag var vaken så började hon sncaka och hon snackade och snackade o hade sig..
Vi hade även en gäst till i sängen lilla nippies hade hoppat upp hon osså men hoppade ner då jag ifrågasatte vad hon gjorde i sängen då hon inte får ligga i vär säng mera! men sen gick vi upp och åt frukost och då fick hon så klart vara med.

Här nedan kommer det en massa bilder.... skall försöka skriva när alla e ifrån..

 här tas blodtrycket innan vi får åka hem.

inget skoj alls!!

pigge på bus avd 65

inget skoj allt på bus vill ju HEM!!

Nallen på BUS!!

 Bilder från när vi var inne för infektion i hålet..

  pigge på akuten när hon hade fått infektion i hålet.. (här oinnan vi tar bort plattan)

 trots en infektion e pigge lika glad ändån





  Jag och pigge.... Snart dags för operation.


 Hör e lite bider ifrån uppvaket.. och första bilden när hon vaknar...alltid lika glad..:).


här jag och pigge på lekterapin.. hur skoj som helst tyckte hon..

Som läget e just nu så väntar vi på en op tid för att ta bort en av delarna på hennes njurar.. men skall först på måndag in på 66:an på bus för att ta ett test som visar hur mycket funktion hennes båda njurar fungerar tillsammans.
Sen därfter skall vi se vad svaret visar sen vänta på en op tid.

Något ni vill veta eller så så bara fråga..

Många tankar går till emil och hans underbara mamma som jag träffade i lund!!


MÅNGA MÅNGA tack till Lena som var med trots sin onda rygg:)

Kommentarer
Postat av: Christina69

Hej!
Jag har inte tagit mig tid förrän nu att börja läsa din blogg, men vilka goda nyheter jag får läsa om först. FANTASTISKT, jag är så glad för er skull.
Jag ska fortsätta läsa mer om vad som har hänt, men jag ville bara passa på att titta in och tala om att jag inte har glömt dig och din kommentar som du lämnade hos mig.
Otroligt att du började läsa om mig efter att vi både har läst om Alfons livsöde.
Varma kramar till er!
Christina

2007-08-16 @ 22:26:08
URL: http://christina69.bloggspace.se
Postat av: Malin

Så kul att läsa. Helt underbart. Du är helt fantastisk mamma linda. MÅnga krmar till er från mig

2007-08-17 @ 09:52:58
URL: http://trissemalin.zoomin.se
Postat av: madde

Ooo va skoj att Pigge ska bli frisk eller så. Jag förstår va du mena angånede att du ser henne som frisk de gör ja med mathilda med fast d e ju eftersom antaligen mathilda aldrig blir fri från sin sjukdom dock. Men va skoj att pigge ska bli det:) krama från mig

2007-08-17 @ 17:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0