csk

Ja dit kom vi igår...
efter att ha varit i lund och maja har fått en kad insatt i v sida där hon har dubbel njurfunktion. Hon fick den för att det skulle hindra att det smalades urin som kommer dit från bakflödet och blir det för mycket så blir det ett för stort tryck på njuren vilken kan skada den och det vill vi ju inte.
Denna påsen skall hon ha i minst 6 mån sa dom. Tycker det är super skönt att det äntligen har hänt något tagit lite väl lång tid tycker jag.
Men nu e det skönt som sagt.. vad som skal hända här näst vet vi inte men det skall ju bli vidare undersökingar osv som det varit innan. Sen får vi hoppas att hon håller sig frisk.

igår som sagt fick hon ju denna kad. satt och det skulle ske när piglet sov alltså var sövd..
Och som ni som varit sövda vet får amn inte äta på några timmar innan...
Piglet skulle bli opererad klockn 10.30 viklet blev att hon inte fick ätta efter halv 5 på morronen.. och att väcka maja mitt i natten för att äta går inte så bra då hon tycker " sover jag så SOVER jag" men lyckades tryga i henne lite mat... sen gosade vi och jag bölade... kunde inte sova så mycket så jag satte i gång tv:en... och sen kom tankarna igen och därmed tårarna... tur att piglet sov med ansiktet vänt mot väggen annars hade hon blitt fylld med tårar :)
När klockan var 7 gock jag upp för att göra vid mig och få i mig lite frukost vikket gick segt inte lätt att äta med en orolig klump i både hals och mage och tårarna som bränner.
Men fick i mig 2 mackor oc massa med kaffe..
Vid 8 gav jag piglet en flaska saft vikket avr det sista hon fick dricka...
När klockan var 9.50 blev hon lite hungrig så då gällde det att hålla henne sysselsatt.. vikken e ganska enkelt.. bara skrammla med något eller dansa eller prata och sjunga för henne...
Lite över 10 kommer dom in och skall ge henne lugnade medicin...
Hon får den men ikke att hon blev lung.... fy fanksen avd rolig hon blev på den... och jag blev ännu mera ledsen för nu visste jag hur nära det var innan jag skulle läman iväg henne...
Men jag tog henne i min famn och vi traskade iväg till op Piglet väger 7 kg men det kändes som om hon vägde 20 kg när hela hon var så avslappnad. Men vad bry sig om det..allt för sitt älskade barn.
väl utanför är jag tvungen att sätta mig för hela jag e borta och yr men har ett sten hårt grepp om mitt barn...
Från bröjan var det meningen att martin skulle avra med inne när hon sövdes för jag skulle inte klara av att se det...
Men vi båda två fick avra med inne..och tro det eller ej men jag fixadet!!!!!!
Dom frågade tilloch med om jag ville ha en stol om jag kände mig svim fördig.. så gulligt av dom...
men när hon väl sov så pussade ajg henne och gospratade sen gick vi ut och då brast allt..jisses som ajg grät...tur martin var med så han fick ta emot allt...

efter drygt 2 timmar kom dom o hämtade oss o sa att piglet avr på uppvaket.. vi gick dit och där låg min lilla bagare... ja hon såg så ut... en stor vit mössa på huvudet och ner bäddad...så söt så söt.. satt hos henne en bra stund sen kurrade våra magar vi hade ju inte velat gå ifrån avd om något skulle hända..
men iaf så gick vi ner o åt.. sen ade det nog kurrat i piglets mage med för hon åt när vi kom tillbaka.. fick henne i min famn dirket och vad hon beklagade sig då.. men sen åt hon gott..

en stund efter hon ätit kom vi tillbaka till avd.. där vi tittade och pussade lite på henne.. sen gick martin o vilade och duschade på pat hotellet.. och jag somnade brevid piglet...

framåt sen em kom dom o sa vi skulle åka till csk...vikket ajg ite blev så glad över..
men vi hade väl inget val.. dom skyllde på platsbrist...som var pesonalbrist..haha som om vi inte fattade det..
men iaf skulle vi få abulanstransport upp men det fick vi inte utan fick åka i en skit vanligt jävla taxi bil.. men men upp kom vi iaf...
och vikken skillnad det e på csk o BUS....
känns som att komma till fattighuset när man kliver in på 43:an här i stan.
Men kommer nog förhoppningsvis snart hem.


Idag hade vi besök av sussanne"mormor" bengt och erik"gudfar". senare kom piglets "moster" maria men en stor nalle från henne o hennes familj så nu åker den i vagnen med henne.. hon lyckades tilloch med tigga till sig en av hennes happy feat pigviner....*fnissar*

kan ju även berätta att piglet nu mera INTE e tannalös längre....
såå gulligt så det finns inte. så nu gör det ont när hon skall bitas..

Nej nu skall jag försöka koppla av sen lägga mig så man orkar med ännu en dag i morron på sjukhuset... trots det e ens barn så e det drygt iaf just nu när det regnar för man kan inte gå ut för det vräker ner o det e inte skoj..
inte för att jag bryr mig om regn men detta e i värsta laget.

Men i morron skall vi försöka komma ut lite så piglet får lite frisk luft i sig vikket kan behövas..

Hälsar alla nya läsare välkomna..
Från och med nu kommer det BARA handla om Piglet och hennes resa genom livet!

Kommentarer
Postat av: madde

skönt att det gått bra, tro det eller ej men varit orolig över er:( och tänkt på er mkt!kramar

2007-07-06 @ 22:30:37
URL: http://anderssonmadeleine.zoomin.se
Postat av: Sanni

Hejsan! Skulle bara anmäla mig som ny läsare. Tror inte jag vet vem du är men halkade in genom Noelles blogg. Mvh Sanni

2007-07-09 @ 15:43:04
URL: http://www.nogg.se/skyweiler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0