Maja..

För er nya läsare som inte allra redan känner oss o Maja.. så skall jag nu ta och berätta lite om henne..

När jag och martin blev gravida fick vi precis som alla andra göra ett ul i v 18.. pirriga och nervös var vi..
Och ännu mera blev vi när BM säger att det finns bublor i bebisens mage...
Kollade nog över en timme men hon kunde inte komma fram till vad det kunde vara.. så hon fick ringa tll sjukshuset är i stan även kallat csk.... Så vi fick en tid veckan efter men jag grät och grät så hon fick ringa igen och då fick vi en tid dagen efter..
MArtin skulle iväg och jobba efter vi varit hos BM denna dagen men det gjorde han inte han satt hemma med mig och tröstade mig när ajg grät som ett barn som tappat sin glass...
Hela min värld verkligen rasade den dagen...allt som jag byggt upp bara rasade....
Men så kom vi till den dagen efter då vi skulle till csk.. träffade en jättre tervlig läkare där dr ström (Helge Ström)
Hur snäll och trevlig och framförallt förstålig..
Han sa jag vill titta och se först innan jag säger något..och ja lade mig ner fick klet på magen sen tittade han länge och noga och körde denna grejen över magen .. jag och martin tittade på dr, tvskärmen o på varann och mina tårar dom brände som bara den..

När han äntligen lägger undan den grejen han fört över magen så ger han mig papper sen går han bort till skrvi bordet där han kollar lite i papper och på bilderna.
Vi sätter ss på stolarna brevid och sen berättar han att han e inte nån stor expert på detta men han TROR att bebis har cystor på sin ena njure men att det som han kunde se inte var något farligt.
Men att han skulle skicka ner bilderna och så till lund så dom fick kolla på det där. Nervös var vi och 100000 frågor kom i huvudet men typ 10 blev ställda..men beis skulle överleva och det var inget livfarligt osvosv
KOm fram till att vi skulle gå på ul var 3 :dje vecka. tyckte det var jätte jobbigt men ändå skölnt att veta lite a avd det kunde vara..

Så jag gjorde som dom sade gick på kontroll på csk hos dr strm var 3:dje vecka... tyckte det var såå fint att få se våran bebis men jobbigt samtdigt för vi visste ju inte så mycket.
När jag kom in i vecka 32 så var jag på ul.
och där fick jag vea att bebis njurbäcken vidgats så pass mycket att det var inte så bra...
Så vi belv skickade till lund som remiterade oss till köpenhamn....jisses vikken resa det var.. Vi var på csk på tisdagen på fredagen var vi i lund på måndagen var i köpenhamn på ons ringer lund och säger vi skall få ut bebis på fredagen 22dec06 jisses amalia vikken tripp det var allt hände på en och samma gång..kan ju säga att man hann verkligen inte med sig själv där man tappa allt vad verkligehet var man gick som i en dröm eller man gick bara för man skulle akn man ju säga..

Men sagt och gjort på ons efter vi pratat med lund så fick vi åka till csk o jag fick göra ctg och få kortison spruta bebis lungor..
Sen på torsdagen var det dags att bege sig ner till lund bli inskrivna tog vikt hb nytt ctg och ännu en kortison spruta och massa annat gjordes där träffade HUR mycket folk som helst där. Och det var alla som skulle avra med under snittet.. fick även se rummet där du skulle bo och din lilla grotta.

Vi fick tillbringa natten på pat.hotellet.
Tidigt tidigt på morronen gick vi till kk-kvinnokliniken-
Där fick jag satt en kad och fick min fiina vita rock o ett par hur sexiga strumpor som helst..
Sen avr det en evig väntan...
11 skulle dom komma och hämta mig.. törstig var jag och sylten men eftersom jag skulle sövas så fick ajg ju inte äta något..
11.20 ungefär kommer dom och hämtar mig..
Kör mig till op salen hoppar över till det rätta bordet blir tvättade sen säger martin jag älskar dig sen går han sen somnar jag..det sista jag minns är att det gör så jälva ont i min han så det finns inte....
sen vaknar jag upp lite över 13 martin kommer till mig och vi har fått en MAJA!!!!!!

Tror klockan e närmare 15 när jag får träffa henne första gången s liten o sååå fin.
trots 7veckor för tidigt så vägde hon 2994gr och var 46cm
så hon var en stor flicka för att vara så tidigt..



Fick ligga på NEO i lund och vi sov på macdonalds hotellet. jisses vad mysigt det var.. jag neo med för den delan..
Låg där i en vecka sen blev vi skickade till "fattighuset" csk.. när vi kom dit ville vi inget annat än komma hem!
Den 8 januari kom vi hem.. o jisses vikken lycka det var att komma hem till sitt eget göra som man ville det kändes overkligt för en stund..men man kom snabbt in i det som tur var..

Så från tiden fram tills nu har vi fått gå på regelbunda kontroller för at se hur allt utvecklas och har sig inne i piglets kropp..
Så i fredags (29/6) var vi på ännu ett ul där man såg att njurbäcknet var så pass mycket vidgat att det var dags att göa något och det snabbt..
Piglets dr marcus ringde och sa att lund ville ha en röntgen till innan dom visste hur och vad  dom skulle göra.
Men den dära röntgen hann vi aldrig med att göra.. för lund ringde på onsdagen och ville vi skulle komma dit 15.00 för dom skulle op piglet på torsdagen. sagt och gjort vi begav oss till lund belv inskrivna osv osv..

Och själva op berättelsen har ni ju läst om ni läst alla inläggen...

<< första gången i min famn
Här uppe e nårra bilder på piglet en del hemma och del från NEo tiden.






Och i morron skall vi till fattighuset igen skall då kolla om bandaget behöver läggas om vikket vi inte tror sen skall vi har lite intyg och nya påsar hon har en påse nu som en till en vuxen......

Höres tomorrow.

Kommentarer
Postat av: madde

usch ja det dära med sjukhus är ingen höjdare:(

2007-07-11 @ 21:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0