YEESS!!!

idag avr vi som sagt på BVC maja väger nu 7210gr och var 65 lång..känns som hon e längre med tanke på avd hon ahr i klädstorlek.. <Men men allt såg fint ut och hon följer sin kurva som hon skall och det känns bra!

Efter det var på på csk.. tog mig en kopp kaffe och lyssnade på dom andra föräldrarna när dom snacka om att deras barn fått diabets... ucsh och fy säger jag.. vikken omställning det är inte abra för abrnet ut för hela sin omgivning, familj släkt vänner idrottförening skola ja allt som har med barnet att göra..

Gick in på avd 43 när det avr dags men då skulle det läggas om på Barnakuten..
så vi traskade dit...
och denna gången skulle jag lära mig hur man gjorde så vi kan göra det själv hemma ist för att slippa gå dit.

och tro det eller ej men jag slapp hon som jag inte tycker om.. och det var nog tur det.. för ajg loavde martin att sköta mig där inne har ju inte det bästa humöret när jag e där inne..
Men denna gången avr det en annan sköterska med och hon avr skit bra pratade och lekte med piglet hela tiden.. och när dom andra gör det så blir hon skit ledsen och vrålar redigt mycket.. Men i dag sa hon inte ett ljud.. *STOLT*
tänk vad jag kan.. när jag märkte på piglet att hon var nära tårar så slutade jag ssk lekte med henne och jag busade och pratade med henne och fick henne glad igen..
Brukar ta ungefär 40 min när dom andra gör det.. 15 min ungefär tog det idag snabbt och lätt var inte alls så svårt och bökigt som när dom andra gör det..hur enkelt som helst..

Så nu känner ajg mig såå stolt så.
När vi var klara så tänkte ja ahh det e så fint väder så vi kan väl gå in till stan.. men vi tog en promenad hem ist.. tog en timme ungefär.. men jisses vad skönt det var men VARMT så piglet fick ligga i bara t-shirt i vangen med myggnät på..
När vi kom hem så kom martin ner på gården med välling och kaffe och vi kom upp för en liten stund sen..
var hur mysigt som helst att sitta ute och piglet ville då inte sova..ungefär en timme knappt har hon sovit idag... så nu när vi kom upp fick hon lite mat sen deckade hon på soffan.. skall få nanna en stund till!

Fick även veta att på ons så flyttar vi..skall bli såå jävla skönt så det finns inte.. att ÄNTLIGEN få komma här ifrån!!!!
slippa bli mörkrädd mitt på ljusan dan!

Nej nu skall jag plocka lite här medans min älskade man gör mat..

Puss!!

Kommentarer
Postat av: madde

aaa va skönt att det gick så bra och klart du ska va stolt :-D kramar på er

2007-07-18 @ 23:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0