Lund

Idag var vi på sjukhuset i Lund för att göra ett ultraljud på Pigges njurar...Skulle vara där 10 kom in halv 11 pga ett akut fall..men gjorde inget var ju trevligt folk i väntrummet..annat än i kristianstad det..

Det var två st som kollade på Pigge... en man och kvinna..hur trevliga som helst..och dom fick super bra bilder tros pigge blev lite otålig var ju inget skoj att ligga där och få massa slem på sig...
Men det tog iaf 40 min....
Sen mätte farmor upp oss i centralhallen.. jag tog en kaffe och pigge fick en drake som djur denna gången..pigge får alltid ett djur när vi varit hos dr i lund..hon har snart ett av var som hänger där...
och där e del..så ni kan tänka er så många hon har hemma..hihi...men hon skall få så många hon vill...
eller drake är det nog inte står STORSJÖODJURET på lappen som han har på örat...
där står det även att han heter birger så då får han väl heta det då..

inne idenna lappen står det en text...;
Om din nya kompis
Han är snäll, men inte mesig.
Han är rolig, men inte töntig.
Han finns inte. men ändå så rikigt.

Tyckte edn texten ar så fin...

Efter det så gick vi till apoteket som ligger en liten bit från sjukhuset och hämtade ut pigges medicin eftersom dom har högt dosen s¨å går det åt lite fortare nu än innan...
Men nu har vi iaf för en månad till...ja nästan en och en halv...

Nu kommer det lite bilder från dagen..

Här e hennes Birger

image232

Orkade inte lägga upp bilderna en och en utan gjorde ett collage ist där ni kan se våran dag idag....

Och på torsdag får vi veta mera ang pigge för då skall dr ringa så den dagen kommer ajg vara så nervös....
har ju trott det var ons hela tiden vet inte vart ajg fått det ifrån...haha

Nej nu skall jag ta mig något att äta medans pigge nannar sin skönhets sömn..fick ju väcka henne i morse..vikket jag sällan gör utan i detta hem sover man till man vaknar OM man nu inte skall iväg och göra något..

TJINGELING!!

Kommentarer
Postat av: Anders Nilsson

Hej!

Satt och surfade runt lite och sökte på Birger - det lilla Storsjöodjuret och ramlade då in på din blogg. Birger är min lilla skapelse och jag tänkte bara passa på att tipsa om att han även finns som barnbok.
Mer info hittar du på: http://www.birgernet.se

M.v.h.
Anders Nilsson

2008-05-08 @ 12:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0