BUS!!

Klockan 05,30 steg jag upp här hemma tröttare än någonsin...då jag alltid har svårt att sova när vi skall till sjukhus med pigge.
06,10 väckte jag pigge o förklarade för henne att vi skulle till sjukhuset och vad som skulle hända..kändes bra att berätta det tros hon inte förstod. Men tror att det är viktigt att göra det nu ju äldre hon bli ju mer fattar hon, o då e det bättre hon e förberedd på det.
Farfar kom vid halv 7 o hämtade oss. Vi anlände på BUS lite innan halv 8 när vi skulle vara där.
Åkte upp till avd 66 där vi  fick vänta till lite över 9 för det var sjukdom på narkos o därmed mera att göra på få personal.
Tiden var dryg o pigge blev lite gnällig eftersom hon blev hungrig.
Men hon fick sitt fotband sen åkte vi upp till OP..in på rummet där hon skulle sövas.
Sövning på mask kan ibland vara lite hemsk då dom spjänar emot när dom får masken tryckt mot ansiktet. Men det är faen så mycket mer humanare än att dom skall sticka henne ett EX antal gånger..
20 minuter senare o 2 försök så fick jag gå in till henne 10-20 min senare var hon vaken.. tittade på mig o satte sig raskt upp o personalen bara tittade på henne o skrattade. Men hon hade ju inte opererats utan bara fått en nål satt o inte så stark narkos som under en OP.
Sen fick hon lite saft sen gick vi o åt.
10,45 skulle vi få kontrastet insprutat men det blev inte försen kvart över 11 ist..
Sen fick vi fritt till 14,15.
Var på avd 65 o åt midda trodde pigge skulle sova men shii fick ja, 2 dagen hon inte sover midda
Sen när lekterapin öppnade 13 så gick vi dit...
lekte lite o pysslade en stund..
Moa kom även ner dit o visade upp sin nalle hon fått den var såå stor att den fick åka rullstol ner haha
jisses vad stor den var.
o såå söt. ja det var ägaren Moa också, skönt att hon kunde få sin behandlig idag.

Klockan sprang fort iväg o det var dags att bege sig till klinfys där röntgen skulle ske.
Det gick jätte bra fast det var inte poppis att få pärlkudden så kloss in på.
(vid en dmsa undersökning får barnet ligga på en kudde med små små pärlor i som man genom tryck luft suger ut all luft så den blir tätslutande runt barnet för att barnet måste kunna ligga stilla under 11 minuter + 2 minuter)
och som belöning för det fick hon en piggelin.
Men detta fixade hon perfekt....min lilla prinsessa...

Sen var det vägen hemåt som gällde med ett stopp i tollarp för inköp av hunnamad..o påskmust som jag av ren glädje hittade  *älskar must*


Nej nu skall jag lägga upp några bilder från går dagen o dagen som gått.



               

image337

       

image342

        

    


image353

Tog jävla tid att få upp alla bilder slött som bara den..
men nu har ni något att njuta av....


Nästa sjukhusbesök för pigge är på Fredag...







                                              


Kommentarer
Postat av: Anonym

duktig du är piggekompis ;) du klarar de lika bra som jag :) puss mathilda

2008-02-11 @ 22:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0