Dr. Samtal

Ja idag ringde Dr Anderberg från LUnd som bestämt.
Och när han säger att det ser ut som om det kommer att bli operation så tjoar jag till...han bara skrattade o sa ja det är inte alla föräldrar som blir så glada över att ens barns antaligen skall bli opererat..

OCh det låter säkert fel hos er också..det hade jag med tyckt om jag läst det i någon annans blogg.
Men iaf så är det denna delen som gör Maja sjuk eller ofta den som ligger bakom efter som den inte tömmer sig på urin som den skall.
Och funtionen på den var bara ynka 8% och det är inte mycket..och i vanliga fall hade dom tagit bort den utan tvekan.
Men nu har ju Maja 2 njurar till som det skall kollas funktion på och är det inte tillräckligt på dom tv tillsammans så får den andra (den med 8%) vara kvar så länge till dom kommit på en lösning antagligen donation då.
Men finns det tillräcligt med funktion så tar dom bort den övre delen.

OCh den undersökningen som skall göras för att se funktionen i dom riktiga njurarna kommer jag inte ihåg vad den hette men hon skall iaf sövas för nål o sen skall undersöking göras.
Och han har beställt den så nu väntar vi bara på besked om tid till den.
Skall öven boka in ett möte med DR. så man får lite med djupare inblick i alltihopa..för ett tag var det väldigt rörigt tyckte jag. Och det blir inte mycket bättre för man tänker tillbaka eller kollar genom bloggen.
Sen Beställde vi även en kopia på Journalen, gjorde det i Nov men den har inte kommit inu så det blev nog en miss där.
Anderberg skulle även ta upp detta med urinstickor och urinrör...
Han tyckte det var konstigt mna inte kunde få det på VC eftersom vi fick förband osv nrä Maja hade Nefrostomi..
MEn han skulle prata med någon på sjukhuset sen VC för detta tyckte han var ett hjälpmedel o då skulle man få det gratis.
Förklarade för honom att vi måste liksom planera lite innan vi åker eftersom vi har så det är inte bara att packa väskan och åka ner så fort Maja får feber för vi vet ju aldrig om vi får stanna eller inte...Och Nippies våran hund Vägrar gå på toa hon vill helst göra sina behov ute...hihihi!
Och det förstod han, vilket var skönt.
Så han skulle kolla upp det. dröjde det för länge skulle jag höra av mig igen.
Sen var det inte så mycket mera han sa faktiskt.

Men nu e det ny tid för undersök. som väntar iaf.


Nu kommer lite bilder jag lovade igår..men bloggen ville inte fungera för min del'igår..

      

  

image361



Lite bilder från allerig besöket på CSK.




Hade jag vetat hur man lägger upp små videos/filmer hade ni fått se PIgge digga till Musik hihi
MEn vet tyvärr inte hur man gör... Nån som kan berätta kanske..

**På fredag blir Bloggen lösen ordskyddad**
**Maila [email protected] om ni vill ha lösen**





















0,000000000000000000000000000000000


1,3,3,,,,,,30+++0000000000000,02222222

,,,,,,,0000222222222222222222222200,003,020,00000000000020000,0000000000000000,030200200000000400000000000000000000



Texten ovan skrev PIgge själv haha..tog en runda med draken o blev av Men henne å STÅR hon upp vid ängen och skriker av lycka över att få vara själv vid datan och slår på tangenterna..


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag har mailat om lösen innan och hoppas på att få det!
Undersökningen ni ska göra på njurfunktionen är säkert en Mag-3 kallas oxå renografi. Det ska jag göra på min son för tredje gången imorron. /ida

2008-02-20 @ 17:39:40
URL: http://nornab.blogg.se
Postat av: Ida

Men då är det nog inte samma. Den vi ska göra imorron sätter dom en nål och i den nålen sprutar dom in ett radioaktivt ämne när han ligger över en röntgenkamera i ca 20 minuter. Imorron ska vi ju försöka för tredje gången han är ju jättesvårstucken så vi har fått åka hem utan undersökning 2 ggr nu. Har gjort den i Lund dom andra 2 ggr den är gjord och då har dom lyckats med stikandet mycket bättre. Så jag ska vara på barn i kristianstad kl 08.30 imorron för emlan sen ska nålen sättas 10 och undersökningen är 11. Lång förmiddag! Hoppas verkligen det funkar imorron! Vi har förresten samma läkare i kristianstad=) I Lund har vi en som heter Anna. Har glömt vad hon heter mer för vi är så sällan där nere=) Men i April ska vi ner på miktonstest. Det gör vi i Lund 2 ggr per år. /Ida

2008-02-20 @ 19:13:46
URL: http://nornab.blogg.se
Postat av: tinkerbellan

3 veckor.. Jag tar gärna lösen!!

2008-02-20 @ 20:05:29
URL: http://www.tinkerbellan.webblogg.se
Postat av: Ida

Dom prata lite om dom skulle ge han lugnande imorron. Annars ska jag propsa på sövning. Han ska ju inte behöva utstå deta mer sen!! /Ida

2008-02-20 @ 20:38:05
URL: http://nornab.blogg.se
Postat av: Ida

Usch vilken obehaglig upplevelse! Han fick lugnande inför sin första op... men det är ju snart 2 år sen. Hoppas att allt går bra för oss imorron.

2008-02-20 @ 21:59:20
URL: http://nornab.blogg.se
Postat av: miia

WWWEIIIEHHOOO!!!
klart du ska vara glad över operationsbesked,det är ju nåt som kan göra att Pigge mår bättre på sikt!
Min mail står i detta inlägg,du kan väl maila mig imorgon med lösen!!!!
Sååå söt hon är det lilla yrvädret,verkar så himla glad alltid!!!
och är hon inte väldigt lik dig?
kraaam

2008-02-21 @ 09:30:16
URL: http://miian.blogg.se
Postat av: Anna Olsson

Hej! Jag har mejlat om lösen förra veckan! Hoppas du har sett det, har skrivit min e-mail i detta inlägg också.
Vad roligt att höra om operation. :) Och maja ser verkligen väldigt lycklig ut! :D
MVH Anna Olsson

2008-02-21 @ 22:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0