Telefon samtal..

Av dr Anderberg fick jag i morse...precis i stressen till bussen. Eftersom dom inte har mitt mobil nr så fick dom ju ringa på hemma telefonen. Vilket blev ganska så stressigt.
Men han gav iaf besked på UL som vi gjorde den 13 dec 07.

Och allt såg ut som det skulle - en njure....så nu finns det ju bara 3 st för er som vet och följer bloggen.

(Fråga inte varför läs i bloggen i st.)


Sen pratade vi om den nya skinten som skall göras skulle gjorts nu den 11 feb. Men det blir inte så pga att Maja skall få en lätt narkos under nålsättningen.

Och det var helt grönt från hans sida jag visste ju det från innan men var skönt att höra honom säga det också till mig så jag vet att det skall bli så.

Så ny tid skall skickas hem o det hoppas jag blir snart.

Sen pratade vi lite om dessa urin sticker vi vill ha hemma. Fick veta att dessa fanns att köpa på apoteket.Skulle ju in till stan o uträtta lite ärende och passade på att köpa dessa med.


Sen gick vi rundor lite på stan lunchade själva....*tråkigt* men hittade ingen som ville följa med. La vissreligen inte så stor energi på det heller var ganska trött efter helgen så jag hade nog varit lite mindre trevlig tror jag....INte otrevlig men typ inte sagt så möed..


Sen begav vi oss till BVC o på vägen dit så mötte vi Madde och smalisen Mathilda..o jisses vad mger stackaren har blivit nu....VI stod o pratade en stund var ju ett tag sen vi sågs...alltid lika skoj får hoppas vi kan träffas lite mera snart...

Maja fick sitt försenade 1 års vaccin vilket gick hur bra som helst sen vägdes o mättes hon..nästan 10 kg o 77 lång..huvdet var det samma 46 eller vad det var..

SÅ nu skjuter hon i längden.....

Är väl för att hon skall stå hela tiden...*står o växer*


Var lite rädd att hon skulle säga något om hennes två blåmärke o jacket i läppen men hon sade inget..

Sen pratade vi lite...o det kändes skönt faktiskt...berättade lite om hemma situationen..

Och det kändes så skönt att få det sagt till en "främling"

Så hon gav mig ett nummer hon tyckte jag skulle ringa, så vi får se hur det blir.


Sen tog vi bussen hem o väl hemma var det mat på menyn biffar med gulsås o kylftade pantollor. vilket uppskattades.

Efter det blev det BAD!! Vilet behövdes för hon hade mat lite var stans....hihi

När det var klart parkerade vi oss på golvet vid tv för att göra ett kisse prov.. jag bunkade upp med massa att dricka

för det brukar ta lååååååååååååååååång tid innan hon kissar....

Men idag tog det 20 min eller något o stickan visade inget.

Testade en på mig med bara för att kolla....och det blev faen rosa....får nog ringa till vc i  morgon och kolla

vad dom säger..

Men det var skönt att det inte visade något på Maja iaf...jag misstänkte det i helgen nämligen...

MEn det var nog bara övertrött gnäll...eller så visar det sig nog vad det var för fel...


För övrigt e allt som det skall pigge reser sig vart hon kommer åt att resa sig o hon e super duktig på att gå nu håller hon bara i pekfingrarna innan var det hela handen..

Men hon blir bara duktigare o duktigare...Nu övar vi på att bara hålla en hand..det går några steg

tills hon kommer på att hon bara håller i en hand.

Men vi har bara övat lite idag nu  sen vi kom hem på det med en hand.

Men det kommer när HON känner sig redo abslout inget jag stressar fram.



Lägger upp två nya bilder..


image331

AJJJJJ i munnen...

image332

OM du äter kompis så tvättar jag händerna i ditt vatten...


Kommentarer
Postat av: madde

ja de va skoj o träffa er en snabbis :) hoppas vi kan börja umgås lite :)

2008-02-04 @ 21:38:57
Postat av: Miia

åhh så söt hon är det lilla livet!!!!!!
du skrev om "hemsituation" vet inte vad d handlar om men jag hoppas det löser sig för dig!!!
många kramar!!!!

2008-02-05 @ 09:33:42
URL: http://miian.blogg.se
Postat av: Miia

HAHAHAHAHA SHit!!!!
det var liksom inte EN udda sak,du e för rolig du!!!

2008-02-06 @ 10:49:32
URL: http://miian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0