BUS hela dagen..

ja inte BUS som i lek eller så..
UTan sjukhuset i Lund har vi varit på hela dan...

Allt gick kanon...utom en sak...sövningen...Pigge visste vad som skulle komma att ske...så hon klev och klättrade på  mig och klamrade sig fast sig bara den o skrek o grät med tårar...
Men sen gick det snabbt kanppt 10 sek sen sov hon..
Och jag lyckades hålla mina tårar när vi var inne o skulle söva henne..jag lyckades...
ville inte oroa henne mer än vad hon var..
Men sen kom dom när jag satt i dagrummet...jisses vad jag bölade...
20 min senare hörde jag henne vårla MAMMA MAMMMMMMAAAAAAA!!!!!!!!!!!
o då kom en av dom o hämtade mig...
hon var tosig rent ut sagt...jävlar vad hon skrek o gapade efter mig..men när hon kom i min famn o vi mysade o hon fick flaskan med saft i så gick allt bra efter 30 min o 2 mariekex senare var vi på 65an o åt frukost..

Träffade ule o Linnea...Linnea lilla stackaren mådde inte så bra..hon hade fått bakterier i sin port...
mindre skoj hon var inte alls lika glad som hon brukar...sötnosen...
Satt o pratade lite med dom men det märktes Linea var sjuk o Ule hennes mamma inte mådde bra av det.. hon var super ledsen..
Synd jag inte hann prata med dom efter Dr varit inne hos dom...undrar om dom op bort port i dag..
Men  får kolla läget när dom kommit hem..


Men iaf så gick hela dagen åt på BUS..var en sväng på lekterapin på fm där vi fick en engångskamera att fota våran dag på BUS med..för dom skulle göra en fotoutställning med just namnet *Min dag på BUS*
så dom hade 10 kamrer som dom delade ut ..skall bli skoj att se vilka kort dom väljer ut och så...


Vi hade tur att slippa ta stick i fingret...dom satte två nålar en som dom sprutade in medlet i o en som dom tog proven ifrån...
Så nu skall vi bara vänta på svaren o sen hoppas vi på en op tid inom snar framtid...
HOPPAS HOPPAS det är så bra funktion i hennes "riktiga" njurar nu så vi slipper allt med transplation o allt som har med det att göra..MEN om det nu skulle vara så, så har man inget val det bästa för Pigge..
Skall lägga upp lite bilder sen skall jag intaga rygg läge..är grymt trött somanvid halv3 i natt sen upp halv 6 o vart igång hela dan...
O imorron skall jag ju till Slakteriet med Karin o Amelia.


    image448

     
  image457
   

Om ni undrar varför hon har pyjamas på sig..sig är det för att jag inte vill bårka med henne på morronen..när
hon är fastande..o jag tog upp henne kvart över6...
sen på sjukhus skall man ha myskläder på sig..

***
I morron skall det fixas en steg räknare...för nu skall det räknas steg...kommer att avsluta varje dagsblogg med mina steg...
**

NÅN som vet hur många steg man SKALL gå per dag för det skall vara bra??
fattar ni hur jag menar??

Kommentarer
Postat av: Anna Olsson

Man ska gå 10.000 steg eller mer per dag. Låter mycket men man kommer snabbt upp i det om man inte latar sig. :P
Kram

2008-03-11 @ 22:54:15
Postat av: miian

10000 är vettigt ;)
Men ÅHHH vad duktig Maja har varit!
ge henne en stooor kram från oss imorgon bitti!!!

2008-03-12 @ 22:08:54
URL: http://miian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0