Se det snöar..

Ja jisses trdde inte mina ögon alls....
både jag o maja hade sov morron och vaknade vid haölv 11 tiden..
och jag tittar ut..
och snön yr runt med hjälp utav blåsten....
och jag som var såååå sugen på en skogs runda idag...

När jag kommer in till maja då har hon tagit av sig sina byxor sin blöja och har tröjan runt halsen....
hon ville nog inte ha jamas på sig i natt... hhhihihi
så det blidde ju klart blött i sängen men hon låg på täcket den smartisen..
o nu sitter hon på sitt rum o busar med sina leksaker..

Helgen som innebar barndop och 50års fest blidde så lyckad som den bara kan bli...
LÖrdag förmidda var jag ute och plockade blommor och fixade och hade mig plantrade 6 pensee´r (stavning rätt?)
sen packade vi in i bilen och begav oss mot stan däör vi skulle plocka upp kalle o amelia. sen till kyrkan,,
fick en kanon plats och 1 timme senare var allt över
Till församlingshemmet och åt kassler och päresallad sen bär det äntlgen av för kalle o amelia som skulle til önnestad..ja inte kalle då utn amelia..sne kom MArtin tillbaka för att hämta oss och lämna oss vid lokalen på näsby..

Fick BÖRJA med att STÄDA köket..för FY FAEN som det såg ut *kräker*
1200kr i hyra för att börja med att städa??
NEj fy tusan..men köket det blänkte som aldrig förr näg jag ar färdig...
Och festen ja det blev mer än LYCKAD!! TRots det med dj.sarna blev knasigt!!
Men det fixade sig ändå..
God mat skojigalekar blidde det...
Och en o annan flört flög i rummen där..

När alla gäster gott och allt var utpakcat i bilen...så började städandet...
klockan 4 var vi klara...och nycklen skulle lämnas klockan 7..
så att åka till vilan för att sova sen tillbaka igen var ju ikke lönt så vi stannade kvar drack rödvin o ´cola
o spelade kort som vi långt om länge hittade så NEJ jag drömde inte om kort leken..
Lokalen blidde skinande ren.....MYCKET MYCKET renare än vad den var när vi fick den..
så vi lämnade den verkligen i det skick som VI vill ha den i.


Foto är inlagda på datan men orkar inte läga upp dom nu, magen kurrar...
och nu börjar snöandet avta lite så kanske en lien runda ute blir det....*hoppas*
Sen kan det sluta blåsa och solen kan komma fram med sina varma strålar..

Nej höres i kväll...

Kommentarer
Postat av: Karin

lol... roligaste lördagen på länge.. å nu har jag nästan 2 st bag in box hemma.. när kommer du?

2008-03-17 @ 22:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0