Trasig igen...

Mmmm...
älskade Pigge....
Redan igår innan martin åkte å var hon inte sig själv...och vi som känner henne vet vad om är på gång då..
(i lördags sa vi nämligen...undrar om inte Maja skall bli sjuk snart det var länge sen sist...då det brkar bli lite då odå)
Och i natt har hon sovit mycket oroligt jag har varit uppe titt som tätt hos henne...
Och klockan 4 gall skrek hon som bara den så det var bara att ta på sig kläderna o ta upp henne inget hjälpte mer än att traska rundor med henne eller sitta o vagga henne i famnen blev det stilla skrek hon...
hon somnade med jäman mellan rum så man hann stänga ögonen ett par min sen var det igång igen..
Kunde knappt gå på toa för hon bara skrek trots hon var med inne o man satte henne på toa golvet så det belv raket kiss...
När klockan var 7 messade jag farmor o frågade om hon skulle jobba idag.....men det skulle hon inte.
Hon frågade om hon skulle köra oss ner o jag frågade om hon hade tid med det...
egentligen inte för lars fyller år på ons o idag är jag bara ledig..men maja är ju viktigare...
o jisses vad ögon blev blöta...
hon är bara för bäst den där farmor helt enkelt.
9.45 dök hon o sussanne (<< martins kusin) upp..
o då hade maja somnat i min famn.
farmor tog över så jag kunde ta en snabb dusch o klä mig och packa väskan för man vet inte frå gång till gång
om man blir inlagd eller inte.
Var där nere vid 11. kom in och fick prata med en ssk dirket lämnade kisse provet vi fått hemma.
tog puls blodtryck blodprov..

Kisse provet såg inget vidare ut......ännu en uvi (urinvägsinfektion)...
ssk sa vi antagligen skulle bli inlagda..
Men dr sa att eftersom inte sänkan var så hög o hon inte hade jätte hög feber skickade
han hem oss 6 timmar senare men antibiotika.. som hon skall ta 1 gång om dan i tio dagar.

och på onsdag em skall dr ringa tillbaka ang odlings svaren..
och efter att dessa 10 dagar med medicin har gått, skall vi göra ännu ett urinprov
för att se så att allt skräp e borta..


tog lite bilder men orkar inte lägga upp nu får ta allt med bilder i morron om prinsessan är som hon skall.

När vi kom hem o jag tog in posten såg jag vi fått brev ifrån lund angående den undersökning jag nämt
tidigare...
och den skall vara nästa tisdag den 11 mars skall ringa dit innan på måndag efter middag för mer info ang tid
efter som hon skall sövas måste vi vara där sjukt tidigt...
Men allt för min lilla prinsessa...


Älskar dig min lilla prinsessa....trots tröttheten var stor o tålamodet litet och du var ledsen o hade ont o grät...
så är du ändå min lilla ögonsten..


*TACK FARMOR O SUSSANNE FÖR NI FÖLJDE MED IDAG*


Nu skall jag intaga lite sömn för ja vet som sagt inte vad morron dagen har att bjuda på...


Kommentarer
Postat av: Anna Olsson

Åh det högg till i hjärtat på mig n'är jag läste! Hoppas det blir bättre! Krya på dig hälsningar till lilla pigge. KRam Anna

2008-03-04 @ 15:10:17
Postat av: madde

ja man vet minsann aldrig vad dagarna har att bjuda på :(

2008-03-04 @ 15:31:53
Postat av: miian

Åhhh stackars Piggelin :(
Aldrig ska hon få va frisk längre perioder :(
Men hoppas medicinen hjälper snabbt och att du snart får tillbaka till glada lilla tös!!!
jobbigt när det är såhär!!!
Hoppas undersökningen går fint,drygt att behöva flänga till Lund mitt i gryningen bara :(
kram på er

2008-03-04 @ 15:32:38
URL: http://miian.blogg.se
Postat av: Ida

Usch! stakars er! Hoppas hon blir frisk snart! Kram!

2008-03-04 @ 17:32:53
URL: http://nornab.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0